اوقات شرعی

دیکشنری
لینکستان
ارتباط با مدیر
 
>>اخبار
سخنان وزير بهداشت در جلسه شوراي آموزش پزشکي

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در هشتاد و یکمین جلسه شورای آموزش پزشکی دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ گفت:

دو سال از انتخابات مردم می‌گذرد و حاصل آن که دولت یازدهم است می‌گذرد و تصور ما این است دولت با همه مشکلات بین‌المللی و بخشی از آن که داخلی است برعهد خود استوار است و به دنبال رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور است.
هاشمی تصریح کرد: سالهاست در مورد آزمایشگاه‌ها فقط نظاره می‌کنیم و به عنوان تک رشته‌ای، PHD می‌دهیم یا دکترای علوم آزمایشگاهی را حذف کرده‌ایم و آزمایشگاه را فقط به یک گروه خاص محدود کرده‌ایم و فقط نظاره‌گر هستیم،
در گذشته شاهد تصمیمات خلق‌الساعه بوده‌ایم که بدون کار کارشناسی انجام شده بنابراین انتظار داریم که تصمیمی گرفته نشود و در جلسات بعدی تجدیدنظر شود، بسیاری از جلسات شورای آموزش پزشکی به جزئیات پرداخته که ضرورتی نداشته است.
وی مشکل امروز را به غیر از آموزش پایه در گروه‌های پزشکی تجدیدنظر در این حوزه دانست و بر آن تأکید کرد و گفت: در حوزه تخصصی بلاتکلیف هستیم و نمی‌دانیم برای رشته‌های فوق‌ تخصصی همین آهنگ فعلی درست است یا خیر و به چه تعداد نیرو نیاز داریم.
وزیر بهداشت افزود: در همپوشانی وظایف نیز شورا در گذشته کوتاهی کرده و شاهد موازی‌کاری‌هایی در این حوزه‌ها بوده‌ایم و اگر تجدید نظر نشوند در آینده برای سلامت مردم مخاطره‌آمیز خواهد شد.

۱۳۹۴/۳/۲۷
نظر شما درباره مطلب بالا

طراحی و اجرا از مهندسین مشاور بهبد فرادیس نقش جهان