اوقات شرعی

دیکشنری
لینکستان
ارتباط با مدیر
 
>>اخبار
بازتاب تجمع 10 آبان در خبرگزاريها
بازتاب تجمع 10 آبان در خبرگزاريها


خبرگراری فارس:  گروه اجتماعی / حوزه بهداشت و درمان  گزارش می‌دهد

اعتراض گسترده جامعه آزمایشگاهیان مقابل وزارت بهداشت/ واگذاری آزمایشگاه‌ها به افراد غیر ایرانی به صلاح نیست
جمع کثیری از جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور صبح امروز در مقابل وزارت بهداشت به دلیل پیگیری نشدن مطالباتشان همچنین در جهت مخالفت با واگذاری بی‌رویه آزمایشگاه‌ها به افراد غیرکارشناس و غیرایرانی، تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، صبح امروز بیش از هزار نفر از جامعه آزمایشگاهیان کشور در مقابل وزارت بهداشت به دلیل پیگیری مطالبات صنفی و خواسته‌های اجرا نشده خود تجمع کردند. 

جامعه معترض آزمایشگاهیان از استان‌های مختلف همچون مازندران اصفهان، شیراز، خوزستان، بندرعباس، همدان، سمنان، قم و ... حضور یافته بودند و با در دست گرفتن پلاکاردهای درخواست اجرای خواسته‌هایشان بودند.
حسن قجاوند نایب رئیس جامعه آزمایشگاهیان که در جمع معترضان حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اظهار داشت: دلیل این تجمع پیگیری مطالبات صنفی و خواسته جامعه آزمایشگاهیان است که تاکنون علیرغم درخواست‌های زیاد اجرایی نشده است و نتیجه‌ای به همراه نداشته البته از وزیر بهداشت به دلیل توجه خاصی که اخیرا به جامعه ‌آزمایشگاهی داشته تشکر می‌کنیم و ایشان روز گذشته در جلسه هیأت دولت قانون مشاغل سخت را برای جامعه آزمایشگاهی مطرح کرده‌اند. 


وی افزود: امروز به پاس این اقدام آقای هاشمی معترضان یک گل سرخ در دست داشته ولی با این وجود خواستار پیگیری جدی مطالباتشان هستند البته باید توجه داشت که علیرغم پیگیری‌های وزیر بهداشت برای محقق شدن مطالبات جامعه ‌آزمایشگاهیان گویا به نظر می‌رسد بدنه وزارت بهداشت در اجرای این مطالبات و درخواست‌ها همکاری مناسبی نمی‌کند و این مسأله سبب کندی اجرای برنامه‌ها شده است. 
حبیب‌الله فاضلیان رئیس صنف جامعه آزمایشگاهی کشور نیز که در جمع معترضان حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: ضمن پافشاری و تأکید بر ضرورت لحاظ شدن درجه 3 بر مشاغل سخت و زیان‌آور برای همه کارکنان فنی آزمایشگاه‌ها خواستار تسریع اقدام و عمل به دستور صریح وزیر بهداشت با قید فوریت در خصوص تسری لایحه ارتقای بهره‌وری به کارکنان آزمایشگاه‌ها هستیم. 

وی افزود: از شورای عالی آموزش وزارت بهداشت و درمان، اجرای دستور مؤکد وزیر مبنی بر ضرورت بازگشایی و احیای دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی را خواستاریم و بر ضرورت محدودسازی ورودی دانشگاه‌ها و حذف پذیرش بدون کنکور در این رشته پا می‌فشاریم.

فاضلیان ادامه داد: اجرای طرح رتبه‌بندی شغلی با هماهنگی و همکاری وزارت تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی را در حوزه بخش خصوصی ضامن نجات همکاران مظلوم شاغل در این بخش از استثمار و نجات آزمایشگاه‌ها از پیامدهای کیفی ناشی از حضور غیرآزمایشگاهیان می‌دانیم. 

رئیس صنف جامعه آزمایشگاهی کشور اضافه کرد: تصویب نظام جامع آزمایشگاهی کشور را که از اهم مطالبات خانواده بزرگ آزمایشگاهی است عالی‌ترین اقدام خداپسندانه در جهت مدیریت کلیه مشکلات و مسائل مبتلا به این حوزه می‌دانیم و از مجلس محترم شورای اسلامی لحاظ کردن این طرح را در اولویت‌هایشان خواهانیم. 

وی با اشاره به مخالفت با واگذاری بی‌رویه آزمایشگاه‌ها که تهدید جدی برای امنیت شغلی آزمایشگاه‌ها است،‌ خاطرنشان کرد: واگذاری بی‌رویه آزمایشگاه‌ها به غیر از کارکنان آزمایشگاه‌ها جفا است و واگذاری آن به غیر از ایرانی جنایت است لذا خواستار توقف و عندالزوم اقدام هدفمند با اولویت کارکنان و حمایت همه‌جانبه از آنها هستیم.
محسن یکی از معترضان شرکت‌کننده در تجمع، به خبرنگار فارس، گفت: ضمن حمایت همه‌جانبه از وزیر بهداشت خواستار بازنگری و بازتعریف عدالت‌محور آزمایشگاه در جایگاه بایسته خود هستیم متأسفانه علیرغم توجه وزیر بهداشت برخی از مدیران ارشد در این وزارتخانه همکاری‌های لازم را با جامعه آزمایشگاهی نداشته و برنامه‌های ما را در آزمایشگاه‌ها دچار چالش کرده‌اند.
وی تصریح کرد: ما جامعه آزمایشگاهی برای اثبات حسن‌نیت مسئولانی که حامی ما هستند درج فوری روز 30 فروردین، روز آزمایشگاهیان در تقویم رسمی کشور که متضمن هیچ گونه هزینه، بودجه و پیامد منفی نیست را خواستار هستیم.


سپید آنلاین :گردهمایی جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور مقابل وزارت بهداشت صبح امروز برگزار شد.

به گزارش سپیدآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجتبی حیدری عضو هیئت مدیره جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور در این تجمع گفت: «بیش از هزار نفر از جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور به نیابت از دانش‌آموختگان رشته علوم آزمایشگاهی در تمام مقاطع به‌صورت کاملاً قانونی به منظور پیگیری مطالباتشان مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده درحال رایزنی با مسئولین وزارت بهداشت هستیم.»
وی افزود: «این تجمع به‌دنبال پیگیری خواسته‌هایی ازجمله اجرای قوانینی است که طی سال‌های گذشته درخصوص‌ فعالان این رشته تخصصی مغفول مانده است که یک نمونه آن دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی است که سال‌هاست پیگیری نمی‌شود.» حیدری با بیان اینکه قانون بهره‌وری و مشاغل سخت و زیان‌آور از سال 66 جزء ‌مطالبات قانونی دانش‌آموختگان رشته علوم آزمایشگاهی بوده است، اف‍زود: «‌این قوانین سال‌هاست درپی غفلت مسئولین در مورد جامعه آزمایشگاهیان کشور اجرایی نمی‌شود، البته وزیر بهداشت قدم‌های مثبتی برای ما برداشته است، اما ما به دنبال تسریع پیگیری این مطالبات هستیم.»
حیدری اضافه کرد: «بحث رتبه‌بندی مشاغل تاکنون شامل حال حرفه آزمایشگاه نبوده است و براساس این رتبه‌بندی بررسی حضور افراد غیرمرتبط در محیط آزمایشگاه ازجمله رشته‌هایی همچون میکروبیولوژی و ژنتیک سال‌ها است پیگیری نشده و ما در قالب این تجمع کاملاً قانونی به‌دنبال پیگیری مطالبات خود هستیم.»
حسن قجاوند نایب رئیس جامعه آزمایشگاهیان نیز در این تجمع اظهار داشت: «تجمع‌کنندگان بنابه درخواست وزیر بهداشت از مقابل درب وزارت بهداشت به سالن همایش‌های این وزارت خانه رفتند تا نشان دهند هدف دستیابی به مطالبات قانونی است نه تجمعی اعتراضی و بی‌هدف.»
قجاوند با بیان اینکه تاکنون درخواست‌ها و مطالبات ما اجرایی نشده و نتیجه‌ای هم به همراه نداشته است، افزود: «به نظر می‌رسد بدنه وزارت بهداشت همچون وزیر نظر مثبتی به مطالبات ما ندارند و علت تاخیر چندین ساله به همین موضوع باز می‌گردد.» وی گفت: «جامعه آزمایشگاهیان بالینی خواستار تسریع رسیدگی وزیر بهداشت با قید فوریت درخصوص لایحه ارتقای بهره‌وری به کارکنان آزمایشگاه‌ها هستند، همچنین اجرای طرح رتبه‌بندی شغلی با هماهنگی و همکاری وزارت رفاه از مطالبات به حق ماست که در نامه‌ها و دستورالعمل‌ها خاک می‌خورد.»
گفتنی است در این تجمع آزمایشگاهیانی از استان‌های مختلف کشور همچون اصفهان، شیراز، خوزستان، بندرعباس، همدان، سمنان، قم و تبریز حضور داشته و خواستار بازنگری و بازتعریف قوانین عدالت‌‌محور آزمایشگاه بوده و از ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه کاری ابراز نگرانی کردند.


فاضلیان تاکید کرد: رسانه ها مشکلات آزمایشگاهیان را پله ترقی حرفه ای خود قرار ندهند.

به گزارش وبدا حبیب الله فاضلیان رییس هیئت مدیره و دبیر جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور گفت: دلیل اصلی آزمایشگاهیان برای حضور در تالار همایش های وزارت بهداشت، تشکر از خدمات و توجهی است که دکتر هاشمی در مدت حضور خود در دولت برای جامعه آزمایشگاهی انجام داده است.

رییس هیئت مدیره و دبیر جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور در این مورد افزود: در حقیقت وزیر بهداشت نخستین کسی هستند که بلندترین قدم ها را برای رهایی جامعه آزمایشگاهی از گمنامی برداشتند و ذکر نام "تجمع اعتراض آمیز" به آن برای نان درآوردن است.
فاضلیان گفت: ما ضمن تشکر از وی و قدردانی از دستوراتی که ابلاغ کردند، بر اجرای این دستورات پافشاری داریم.
وی خاطرنشان کرد: از مهمترین خواسته های آزمایشگاهیان کشور اجرای قوانین ارتقاء بهره وری، قرار گرفتن این حرفه در فهرست مشاغل سختی کار درجه سه، بازگشایی مقطع دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی و نیز نظارت و محدود کردن ورودی به این رشته است.
وی با اشاره به نامیدن عنوان "تجمع اعتراض آمیز" به حضور آزمایشگاهیان در تالار همایش های وزارت بهداشت در برخی رسانه های غیررسمی، تاکید کرد: با احترام به همه اصحاب رسانه، ما اجازه نخواهیم داد که احیانا کسی درد آزمایشگاهیان را پله های ترقی خود قرار دهد و حضور ما را به شکل های مختلف به عنوان اعتراض جلوه دهد و از آن سوء استفاده کند


آزمایشگاهیان جزء مشاغل سخت و زیان آور درجه 2 قرار گرفتند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه آزمایشگاهیان در وزارت بهداشت تجمع نکرده‌اند گفت: بر خلاف اخباری که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است نشست اعضای انجمن علوم آزمایشگاهی با مسئولین وزارت بهداشت در فضایی آرام در قالب شرکت در همایش برگزار شد و مشکلات و درخواست‌های آنها مورد پیگیری قرار گرفت.

دکتر عباس زارع نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به برخی اخبار منتشر شده درباره تجمع اعضای انجمن علوم آزمایشگاهی در وزارت بهداشت گفت: همکاران علوم آزمایشگاهی تجمع نکرده‌اند بلکه در همایشی که در وزارت بهداشت برگزار شد شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه نشست اعضای انجمن علوم آزمایشگاهی با مسئولان وزارت بهداشت در تالار امام جواد این وزارتخانه برگزار شد، تصریح کرد: اعضای انجمن علوم آزمایشگاهی در این نشست برخی از مشکلات صنفی، آموزشی و حرفه‌ای خود را مطرح کردند و برخلاف اخباری که در برخی رسانه‌ها منتشر شده این جلسه در جوی آرام برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از درخواست‌های انجمن علوم آزمایشگاهی این بود که مشاغلشان جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود که دیروز این موضوع در جلسه هیات دولت تصویب شد و شغل آنها جزء مشاغل سخت و زیان آور و درجه 2 قرار گرفت.

زارع نژاد ادامه داد: همچنین این انجمن درباره دکتری حرفه‌ای نیز درخواست‌هایی داشتند که جلساتی را با معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار کردند و فرایند این موضوع در معاونت آموزشی در حال پیگیری است. درباره موضوع بازنشستگی آزمایشگاهیان نیز باید گفت که با توجه به زیان آور بودن شغلشان موافقت شده که آزمایشگاهیان با 26 سال سابقه بازنشسته شوند.

وی با بیان اینکه البته یک سقف سنی مشخص نیز برای اجباری نبودن بازنشستگی آزمایشگاهیان تعیین شد گفت: البته اعضای انجمن علوم آزمایشگاهی سوالاتی هم داشتند که مدیران وزارت بهداشت از حوزه‌های درمان، توسعه و آموزشی در قالب یک پنل تخصصی به آن پاسخ دادند.
۱۳۹۵/۸/۱۳
نظر شما درباره مطلب بالا

طراحی و اجرا از مهندسین مشاور بهبد فرادیس نقش جهان